Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2012 12:50 - СОЦИАЛНИЯТ АСИСТЕНТ ИМАМЕ НУЖДА ОТ НЕГО
Автор: dimetria Категория: Други   
Прочетен: 714 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 07.04.2012 14:53


 Познавам едно  семейство  от дълги  години.Ето  проблема:
-първо  поколение
 
момиче абсолютно  нормално , но бедно  ,го задомяват за  момче с  много лека  форма  на  ДЦП -малко  по- имощно.Момичето  става  добра  стопанка,нещата тръгват  нормално

-второ  поколение -  раждат им се две  деца,момче и момиче-момичето  нормално,момчето  с  малко по- тежка  форма  на  ДЦП  от  баща  си.
-това  момче   се  жени  за  момиче  с едва забележими  признаци  на ДЦП

-трето  поколение-  раждат  две  момичета-едното
нормално, другото с  ДЦП с по -тежка форма  от  на  бащата
нормалното  момиче  се  жени  за  нормално  момче,  
момичето  с ДЦП  намира също  увредено  момче.

-четвърто  поколение

на нормалното  момиче,се раждат  две  момиченца,едното с  ДЦП
на увреденото  момиче  се раждат 4  деца и всичките  увредени  в  различна  степен.

В досегашните  постинги  пишех  за семейства,в  които  родителите  са  здрави,могат  да  вземат  адекватни  решения  , могат  да  се  грижат  за  болното  си дете.Въпрос  на организация  е да се справят сами в живота.

За  съжаление, една  голяма  част  от  децата  с ДЦП  са именно  от рискови  семейства.

Веднъж, във  влака пътувах  с  едно много красиво  момиче.От  дума на дума, я попитах от кои  хора  е и тя цялата се изчерви и почти  заплака.Извиних, се и я помолих да ми прости ,ако  думите  ми  са я обидили.Когато се успокои  ми каза,че е от....еди кои  си  хора.Те бяха такива.....с ДЦП."Понякога  ме  е  срам  ,че аз  съм  такава,  а не съм  като всички  в  семейството"  ...Разбирате ли  какви  неща  стават  по- някога.
Познавам още и още  семейства-може би защото  всички  за  които ви  разказвам  и  другите, които  за  да  не  ви  досадя  няма  да  изброявам, са идвали  при  мен  за  помощ  и съвет-знаейки  моята  орисия.
Давала съм  съвети,помагала съм им да се  оправят в определени  житейски  ситуации.

Има поне 8-10 фамилии , с  които съм  била  в  постоянен  контакт.
Приемала съм го като  нормален  човешки  акт.
Тук в Италия  разбрах, че за  това  си  има  специални  хора-социалните  аситенти.Явно  в  България  имаме  нужда  от  тях.
Трябва  да  се  помага  на  тези  семейства.

Те са наши  съграждани,съседи,приятели ,роднини.Не  бива  да ги  оставяме сами,без приятелска дума  и  мъдър съвет.Те  имат нужда понякога само от това-някакви средства държавата все пак заделя за тях.

Благодаря  ви , че  бяхте с мен!

Обичам  ви  

Димка









Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dimetria
Категория: Други
Прочетен: 435284
Постинги: 454
Коментари: 133
Гласове: 292
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031