Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2017 10:17 - БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА В СТИХЧЕТА КРАЯТ НА АЗБУКАТА
Автор: dimetria Категория: Други   
Прочетен: 607 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                       Ц   ЦВЕТЕ
- Цветенце мило , къде си се скрило ? - Тук съм детенце , до твойто краченце , наведи главица , вземи ме в ръчица !



                           Ч   ЧАСОВНИК
Часовник ми купи татко . Допрях го до ухото , да чуя как тиктака . Зная , че показва , колко е часът . - Мамо , научи ме , как да разбера !



             Ш     ШЕЙНА
Шейничка красавица , дреме в мазето . Сън сънува - пада сняг от небето . Земята замръзнала , всичко е бяло . Иванчо тръгва , да се пързаля . Тя го вози ,  щастлива и лека , Вятърът духа , няма пътека . Стигат пързалката , глъчка и врява . Спускат се , ураа    кормилото стяга . Спи и сънува , а лято е вънка , но зима ще дойде и  сняг ще натрупа !


                     Щ    ЩЪРКЕЛ
Щъркел шарен  я кажи , но внимавай без лъжи  ? Мойто братче как така , в твоят клюн държа ? Беше ли повито ,  или бе развито и от где разбра ,  че искам брат , а не сестра ?



                             Ъ     СЕЛО   ЪГЛЕН

Ъглен е село чудновато , чудновато  ,ъгловато . Къщите му   осмоъгълни , комините   триъгълни , прозорците  квадратни ,  вратите  шестоъгълни . Що за село чудновато , що за село  ъгловато ?



                             БУКБИЧКАТА  Ь                              ЕР  МАЛЪК

Миньор , монтьор Пласьор , класьор , Парламентьор , дубльор . В горните редове  има  ь  и  о Рядко се използува  ЬО , но без него не е същото. Затова го научете и го запомнете !  



                           Ю   ЮТИЯ   Ютията голяма , с която глади мама , за мене е тежка , не мога да огладя , на Барби нито дрешка . Миличка ми бабо , ти ме съжали , мъничка ютийка , бързо ми купи !





        Я   ЯГОДКА


Ягодка червена , Яница откъсна . Охлювче сърдито  люто ѝ се скара . - Ягодката малка , е моята закуска ! Яница не чува , вече я изхруска .    


Тагове:   стихчета,   бабука,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Много добре написани стихове за ...
02.06.2017 06:37
Много добре написани стихове за последните букви от кирилицата-българската азбука.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimetria
Категория: Други
Прочетен: 436806
Постинги: 454
Коментари: 133
Гласове: 292
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930